środa, 17 stycznia 2018

Welur en vogue

Od kilku sezonów można zauważyć wielki come back weluru. Ubrania, dodatki, meble... welur zdobywa wszystko, jest dosłownie wszędzie. Cóż to takiego ten welur?

Welwet, welur, aksamit... te trzy nazwy dotyczą charakterystycznej tkaniny z krótką i puszystą okrywą włosową. Występuje wiele różnych odmian weluru/welwetu/aksamitu, jednak nie chcę Was zanudzać teorią ;)


Lata świetlne temu, gdy byłam nieśmiałą uczennicą podstawówki, welur święcił swoje triumfy. Pamiętam wielki hit z tegoż materiału- najczęściej czarne getry aksamitki, z kontrastowanego weluru (wzór powstawał dzięki różnej długości włosków czy poprzez wytłaczanie) Do tego białe buty sportowe i byłaś gościówa ;)) Pamiętam moje chude patyki w tych getrach i do dzisiaj śmiać mi się chce z tamtejszej mody.

Na wiele długich lat welur trafił do lamusa. Aż do czasu gdy został wskrzeszony kilka sezonów temu. Najpierw nieśmiało wrócił w postaci sukienek wieczorowych, potem opanował nie tylko wystawy sklepowe popularnych marek odzieżowych ale i ofertę sklepów meblowych. Sama mam w domu ławeczkę pikowaną z weluru oraz ulubiony fotel z pluszu z połyskiem – plusz to bliski kuzyn aksamitu.



Nie wiem czy przekonałam się do weluru na tyle, by wskoczyć w jakiś ciuch z tej tkaniny, jednak kręcą mnie niesamowicie dodatki welurowe. Mam granatowy plecak, który oprócz fajnego looku, jest też bardzo praktyczny (nie wyobrażam sobie dużych zakupów bez tego plecaka). Marzy mi się tez jakaś torebka z weluru. Najlepiej bordowa. Albo szara. Abo szara i bordowa ;)

Ostatnio w oko wpadły mi buty damskie Nike Classic Cortez Velvet z ostatniej zimowej kolekcji. Gdy zobaczyłam wersję z szarego weluru, przepadłam! Do tego wyhaczyłam je TUTAJ w bardzo przyjaznej dla mojego biednego portfela cenie i wiedziałam, że znalazłam właśnie mój wymarzony prezent imieninowy. Ustaliłam mój rozmiar, kliknęłam i … za kilka dni moje welurowe szare cuda były ze mną.



Ciekawa jestem Waszego zdania na temat weluru :) Macie w swych domach rzeczy z tego materiału? Czy może nie przekonuje Was jego faktura i mimo trendów uważacie że welur jest passe i nigdy nie wpuścicie go do swojej szafy?

Pozdrawiam, Aga

20 komentarzy:

  1. Nie przepadam za welurem ale te buty są meeega!

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. ♥♥♥ Niech już będzie wiosna bym mogła je założyć :))

      Usuń
  3. Lubię welur ale raczej w domu a nie na sobie. Chociaż nie pogardziłabym tymi butami ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja właśnie nie przepadam za Najeczkami. Ale za to torebki to bym brała. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Welurowe buty skradły moje serce! Genialne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię welurowe sukienki i dodatki w domu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Super są te buty, przez Ciebie je kliknęłam bo cena fantastyczna :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię wszelkie aksamity, welury czy welwety ale w postaci dodatków, ciuchy nieeee :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę że sporo z Was nie przepada za ubraniami z weluru :)

      Usuń
  9. Buty cudowne! :) Ja lubię welur w dodatkach do domu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie przepadam za welurem jeżeli chodzi o ubiór, jednak te buty są super!:) no i poduszki welurowe w sumie by mi się spodobały:)

    OdpowiedzUsuń

Nie zostawiaj komentarzy w stylu "zapraszam do mnie", linków do bloga etc. Mój blog to nie miejsce na czyjąś reklamę.
Dziękuję :)